Fit worden na je bevalling

Fit worden na de bevalling

Charlotte Hageman

Fit worden na de bevalling. Na 9 maanden zwanger te zijn geweest, ben je nu moeder, gefeliciteerd! Hopelijk heb je een goede zwangerschap gehad en is je bevalling goed gegaan. Een kindje krijgen is iets heel bijzonders. Maar het kan ook best pittig zijn. Zo hebben wijzelf 5,5 jaar lang niet doorgeslapen en heb ik best moeten wennen aan de verantwoordelijkheid (24/7) en de beperkte vrijheid. Ook mijn lichaam was veranderd. Een zwangerschap en bevalling is een aanslag op je lichaam en het brengt je hele hormoonhuishouding door de war. Baal jij nu ook van je buikje of van je vermoeidheidsklachten en wil je graag weer wat afvallen en lekkerder in je vel zitten? Lees hier 8 tips wat je kunt doen om fit te worden na de bevalling. 

Tip 1 : fit worden na de bevalling; neem voldoende Rust

Zodra je moeder bent, gaat alle energie en aandacht naar je kindje. Zo vergeet je makkelijk je eigen behoeften. Je lichaam heeft rust nodig voor het herstel van je zwangerschap en bevalling. Pak daarom de rustmomenten die je kúnt pakken. Gaat je kindje slapen, slaap dan ook. Of is je partner thuis, pak ook dan je rust en accepteer daarnaast hulp van anderen. Spaar je energie om weer fit te worden na je bevalling. 

Tip 2 : Eet gezond

Je lichaam heeft rust en energie nodig na een bevalling. Het is dan ook niet verstandig om na je bevalling te gaan lijnen. En als je borstvoeding geeft, wordt snel afvallen ook echt afgeraden. Zeker als je ook nog eens borstvoeding geeft, omdat er dan gifstoffen vrij kunnen komen in de moedermelk. Daarnaast is te snel afvallen ongezond voor je eigen lichaam en het kan invloed hebben op je melkproductie. 

Wil je fit worden na de bevalling, dan doe je er goed aan om gezond, voldoende en gevarieerd te eten. Heb je het idee dat je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt? Overleg dan met de verloskundige of huisarts of het verstandig is om een multivitamine te slikken, en dan speciaal voor vrouwen die net bevallen zijn. Wil je graag een algemeen voorbeeld van een voedingsschema? Klik hier.

Tip 3 : Wil je fit worden na de bevalling? Kom in beweging!

Voldoende rust nemen is belangrijk als je fit wilt worden na de bevalling. Maar ook beweging is van belang. Uiteraard moet dit in een rustig tempo opgebouwd worden en pas na 6 weken na de bevalling. met toestemming van je verloskundige of gynaecoloog. Luister altijd goed naar je lichaam, loop niet te hard van stapel, ook al kan je niet wachten tot je je oude figuur weer (bijna) terug hebt..

Actief sporten zit er dus niet in, maar een korte wandeling in de buitenlucht kan wel prima zijn om je conditie weer op te bouwen na de bevalling. Vind je dit net iets te spannend en kun je hierbij deskundige begeleiding gebruiken? Wellicht is een LET’S DO IT Personal trainer iets voor jou. Wij verzorgen namelijk Personal training aan huis of buiten, speciaal voor vrouwen door vrouwen. Want veel vrouwen vinden het prettig om met een vrouwelijke personal trainer te trainen. LET’S DO IT is het zusje van YourHealth Personal training. Wij zijn ruim 13 jaar ervaren in het verzorgen van Personal training op gewenste locatie.

Om het jou makkelijk te maken, komt de trainer naar je toe. Zo kun je aan huis getraind worden of buiten op een plek bij jou in de buurt. Ons team bestaat uit zo’n 40 vrouwelijke personal trainers en is actief in bijna heel Nederland. Een aantal van onze trainers zijn gespecialiseerd in het begeleiden van vrouwen die bevallen zijn. Wil je hier graag meer informatie over weten? Neem gerust contact met ons op.

Tip 4 : Verwen jezelf

Misschien ken je de uitspraak wel ‘Je kunt pas voor een ander zorgen, als je eerst goed voor jezelf zorgt.’? Vergeet dus niet ‘me-time’ in te plannen. Neem bijvoorbeeld een lekker warm bad, plof op de bank met een goed boek, mediteer zodra het een keer kan, etc.

Tip 5 : fit worden na de bevalling, Heb geduld...

Alle vrouwen hebben na de bevalling tijd nodig om weer de oude te worden. Deze herstelperiode noemen ze ook wel ‘ontzwangeren’. Bij de een duurt dit een aantal weken, de ander voelt zich 9 maanden na de bevalling pas weer fit. Dat is helemaal niet zo gek, want je bent immers ook 9 maanden zwanger geweest. En vergis je niet wat al die hormonen met je lichaam en je gemoedstoestand doet. Dus gun jezelf de tijd om in je eigen tempo fit te worden na je bevalling. 

Heb je lichamelijke klachten? Schakel bij twijfel altijd een deskundige in. Ook als je het sporten wilt oppakken. Voorkomen is immers beter dan genezen. Mag je van de fysio, verloskundige of gynaecoloog het sporten weer gaan oppakken, maar wil je graag hierin begeleid worden? Neem gerust contact met ons op, zodat we samen kunnen bespreken wat jouw doelen, wensen en mogelijkheden zijn en wat wij hierin voor je kunnen betekenen.

Sporten na de bevalling | Sporten tijdens je zwangerschap, 5 tips! | Afvallen door gezond te eten

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
4.8
Gebaseerd op 43 beoordelingen
Afwisselende trainingen met super leuke trainster Barbara! Mijn condititie en kracht zijn in een paar weken al enorm verbeterd. Een aanrader dus!
Anne Marie G.
Anne Marie G.
13:04 22 Mar 21
Om goed te kunnen werken aan het herstel na mijn zwangerschap en bevalling, in combinatie met weinig vrije tijd / kinderen / werk zijn we via Let's do it personal training aan huis gaan doen. We worden getraind door Marleen en wat we heel fijn vinden is de hoge mate aan maatwerk waarbij heel goed rekening wordt gehouden met onze specifieke wensen en uitgangsconditie. De training vliegt altijd voorbij, we maken goede vorderingen en doordat het gewoon thuis is heb je niet alleen een stok achter de deur maar is het ook erg laagdrempelig.Kortom, kwaliteitstraining met een erg goede trainer waarmee je echt resultaat haalt.
Irene Van Der B.
Irene Van Der B.
20:43 11 Mar 21
Ik heb mezelf een cadeau gedaan in de vorm van een personal trainer. Ik ben nu sinds een half jaar aan het trainen met Michelle. Ze komt aan huis en neemt allerlei trainings attributen mee. Hierdoor zijn de trainingen erg afwisselend en leuk. Ze bouwt de trainingen op, waardoor ze elke keer zwaarder worden en je ook merkt dat je vooruitgang boekt. Ik had na mijn tweelingzwangerschap wat extra hulp op maat nodig wat ik niet vond in de sportschool. De extra aandacht en trainingen op maat zijn erg fijn. Michelle is ook echt fantastisch. Gezellig op momenten maar ook een echte killer als ik dat nodig heb. Ik heb al goede resultaten geboekt en ik ben erg blij en trots op wat ik heb bereikt.
Anneke S.
Anneke S.
20:56 25 Jan 21
Snelle intake en goed rekening gehouden met mijn wensen. Via Let's do it kregen we de leukste personal trainster (Michelle) en heb heel fijn samen met mijn man thuis kunnen trainen. We hebben eerder personal training via een sportschool gedaan, maar dit beviel ons veel beter. Minder tijdsinvestering, persoonlijkere aanpak en qua kosten voor 2 personen scheelt het niet veel. Ze heeft mij fit gekregen (en gehouden) terwijl ik zwanger was van een tweeling. Zorgverleners zijn verbaasd dat ik nog (aangepast) sport. Ik kan het iedereen aanbevelen!
Inge van D.
Inge van D.
10:52 18 Jan 21
Sinds een paar maanden aan de slag met Suzanne, een fijne coach! Ze luistert goed naar mijn wensen en sluit de oefeningen daar naadloos op aan. Daarnaast geeft ze voedingsadviezen die ik ook goed kan gebruiken. We trainen op mijn kantoor (en nu buiten) wat prima gaat, we hebben weinig ruimte nodig. Mijn dochter kan nu een paar weken gratis mee trainen en dat is super gaaf! Ik raad iedereen aan die om welke reden dan ook niet naar de sportschool kan of wil om voor een Personal Trainer te kiezen, thuis of op kantoor, van LET'S DO IT. Ik voel me na een aantal weken al een stuk fitter!
Manon De J.
Manon De J.
11:33 15 Jan 21
Ik zocht een vrouwelijke personal trainer en ik had meteen een goed gevoel bij Let's Do It! Ik vulde m'n contactgegevens in op een avond en diezelfde avond kreeg ik nog een berichtje terug! De snelheid en duidelijkheid van communiceren was meteen een groot pluspunt! Er werd duidelijk geluisterd naar m'n wensen voor wat voor Personal Trainer er bij mij zou passen en ik had diezelfde week nog een proefles. En... het was direct een match! Ik vond het knap dat Charlotte als eigenaresse van Let's Do It door een telefoongesprek zo'n goed beeld had van welke Personal Trainer er bij me paste. Inmiddels ben ik bij les 6 aan beland. Het is leuk en ik maak progressie in m'n krachttraining (mijn voornaamste doel). Ik raad Let's Do It zeker aan als je ook op zoek bent naar een vrouwelijke personal trainer en een organisatie die vertrouwen biedt.
Fieke S.
Fieke S.
20:03 05 Jan 21
Via Let's do it heb ik aantal maanden getraind (fitness en yoga) onder begeleiding van Personal Trainer Claire. Vanaf de eerste tot de laatste training kijk ik terug op een zeer positieve ervaring. Claire is een vriendelijke, betrokken en professionele trainer. De trainingen en het tempo werden perfect aangepast op mijn conditie en wensen. Ook zat er voldoende uitdaging en variatie in de trainingen. Indien de gelegenheid zich voordoet zou ik zeker opnieuw onder begeleiding van Claire willen trainen.
samira E.
samira E.
20:57 27 Dec 20
Wat is het toch fijn om met een personal trainer aan huis te trainen, ik heb nu geen excuses meer. Met de nodige dosis humor en motivatie weet Raymond mij keer op keer door de pittige trainingen heen te loodsen. Ik merk al na 2 maanden verschil. Op naar de komende sterke & fitte periode!
Tugba A.
Tugba A.
14:01 16 Dec 20
Toen ik begon met personal training, was ik redelijk in conditie maar zeker niet goed. Na enkele maanden merk ik dat ik sterker ben geworden, strakker en dat het enorm motiverend werkt om een keer per week één op één te trainen. Daardoor hou ik het ook voor om dan nog 2 tot 3 keer per week alleen hard te lopen of cardiooefeningen te doen. Carolien, mijn personal trainer, is ontzettend motiverend, belangstellend en ze pusht me echt, ze laat me dingen doen die ik in mijn eentje niet zou doen. Het is een investering, maar wel een investering maar ik nog elke dag blij mee ben. Het heeft ook gezorgd voor leefstijlverandering, en dat is ook gezondheidswinst.
Karin S.
Karin S.
17:47 09 Dec 20
Sinds oktober ben ik begonnen met personal training. Twee keer per week komt Ruth bij mij thuis om trainingen te geven die op mijn niveau zijn afgestemd.Ik ben super tevreden met de trainingen! Dit is echt wat ik nodig heb om te gaan sporten, echt die stok achter de deur. Ik merk dat ik al een betere conditie heb en dat ik ook meer plezier heb om te gaan trainen! En Ruth is echt een super trainster!!Voor ik begon met trainen via Let’s do it Personal training deed ik aan geen enkele sport. Ik heb vele jaren een abonnement gehad op een sportschool maar ben nooit gegaan. Dit omdat ik niet wist welke oefeningen ik moest doen en hoe ik deze het best kon uitvoeren, geen zin had na werk om weer om te kleden om naar de sportschool te gaan en me niet prettig voelen tussen alle sportende mannen.De personal training is laag drempelig waardoor je ook zonder ervaring met sporten zoals mij, je erg op je gemak voelt.Ik beveel personal training aan iedereen aan. Ik had dit jaren geleden moet doen in plaats van dure abonnementen van sportscholen aangaan waar je nooit heengaat.
Isabelle P.
Isabelle P.
11:23 05 Dec 20
Super blij met jullie trainingen. Ik voel me fit en zit lekker in mijn vel! Top personal trainer, die mij goed aanpakt, en elke keer weer een uitdaging geeft. 👍💪
Heidi van den B.
Heidi van den B.
17:58 04 Dec 20
Fijne begeleiding... Snelle reactie bij aanmelding.. Duidelijke gesprek en oriëntatie waar de vraag zit..zodat je echt krijgt wat je wil.. Op maat. Compleet pakket van voedingsadvies en begeleiding lifestyle en sport. De trainingen met karin zijn gezellig en effectief😉... Karin neemt wensen en beperkingen (bv tijdens mijn blessure) mee in de de trainingen en is heel flexibel in het maken van afspraken en verzetten... Wat voor mij erg belangrijk was met mijn werk.
Menne V.
Menne V.
12:10 24 Nov 20
Vanaf augustus ben ik begonnen met trainen en met voeding. Mijn doel is gezonder eten, afvallen en fitter worden. Dit omdat ik te zwaar was maar ook lichamelijke klachten had bv hoge bloeddruk, hartritmestoornissen en maagklachten, rugklachten enz. Heel veel tips gekregen over voeding en hoe je hier mee om kan gaan. Maar ook sporten met een super leuke personal trainer Yvonne Schippers. Die je motiveert zodat je er voor gaat. Ondertussen afgevallen en geen lichamelijke klachten meer. Dus ik ga er voor en kan het iedereen aan bevelen. Top!
Josépha van B.
Josépha van B.
08:36 13 Oct 20
Een jaartje geleden maar eens op zoek gegaan naar wat hulp. Zo kwam ik hier terecht. Na overspannen en daarop een burn-out in had ik een opstapje nodig om weer lichamelijk en geestelijk aan te sterken. Michael heeft mij daar de eerste weken bij geholpen. Het koste me daarna nog wel moeite om door te zetten maar sinds een aantal maanden ben ik weer tenminste 2 x per week in de sportschool en doe ik mee aan groepsleden. Bedankt voor de goeie aanzet om weer met mijn lichaam in contact te staan
Michael
Michael
20:48 15 Sep 20
My experience with LET’S DO IT Personal training has been fully satisfactory, mainly thanks to the enthusiasm and professionality of our trainer, Nick. I’m currently training together with my son Pietro, who is autistic, and Nick quickly managed to estabilsh a good link with him, showing a good empathy and understanding. In addition to it, I’m going to be fit again at 56, I’m getting there, and this will be a dream coming true for me, after more than 30 years being overweight. Thanks LET’S DO IT, thank you Nick!
Eugenio P.
Eugenio P.
07:05 14 Sep 20
De trainingen met Nicole gaan erg goed! Heel veel variatie en lekker buiten😀Het is nog steeds leuk en hopen dit nog lang voort te zetten,
J H.
J H.
08:01 11 Sep 20
ik was op zoek naar een personal trainer omdat ik veel last had van mijn gewrichten en rug. Ook wil ik aan mijn conditie werken omdat ik vaak moe was en vitamines moest slikken om fitter te blijven .Aantal kilo's mogen ook inderdaad wel af .Inmiddels ben ik 3 maanden verder met de personal trainer en ik heb veel minder last van pijn en mijn conditie is beter geworden. Ook krijg ik meer uitleg over hoe ik gezonder kan eten om fitter te worden. Ik heb nu geen vitamine pillen meer nodig en ben fitter dan daarvoor .Ook weeg ik nu minder dan eerst terwijl ik 5 keer per dag mag eten en niet hoef te verhongeren.Ik heb goede vertrouwen in dat ik mijn doel samen met mijn personal trainer zal kunnen bereiken
Yvonne T.
Yvonne T.
23:16 07 Sep 20
Hesther van Let’s Do It heeft mij enorm goed op weg geholpen... ik ben 44 en merk dat mijn lichaam meer beweging en training nodig heeft dan voorheen. Zij heeft mij laten zien hoe ik bepaalde spier groepen efficiënt kan trainen waardoor ik sterker word en zelfs minder last heb van een hardnekkige bilspier-blessure. Hesther is professioneel, zeer kundig maar ook gewoon een super leuk mens om samen mee te trainen. Ik vond het daarnaast prettig dat zij ook kinderen heeft en zelf ongeveer van mijn leeftijd is waardoor we het ook konden hebben over veranderingen in je lichaam met de tijd. Heel veel dank Hesther, en Charlotte voor het maken van deze goede match.. Ik weet nu hoe ik zelf verder kan!
Esther M.
Esther M.
19:18 19 Aug 20
Een aanrader! Ik heb na 15 keer sporten met Steffie super goede en praktische tips gekregen die werken voor mij. In de trainingen werd ik steeds uitgedaagd om net iets verder te gaan dan dat ik dacht dat ik kon. Steffie is spontaan, enthousiast en professioneel. Ze verzint steeds iets nieuws waardoor de training nooit saai is. Nu geniet ik ook meer van 'uitspattingen' omdat ik weet dat dit er bij hoort. Mijn levensstijl is aangepast!
Ruis in H.
Ruis in H.
08:24 07 Aug 20
Na twee kindjes wilde ik graag rustig opbouwen met sporten om weer in vorm te komen. Ik zocht naar personal training voor begeleiding (en ook een beetje als stok achter de deur). Mijn man (met zittend beroep) besloot ook mee te doen. We trainen twee keer in de week (aan huis, park om de hoek) en het bevalt ons heel erg. Het contact verloopt heel prettig en de oefeningen worden goed naar behoefte afgestemd. We bouwen lekker op zonder iets te forceren.Charlotte & Nadine (trainster): dank jullie wel!
Gezin Wind - van der V.
Gezin Wind - van der V.
17:51 07 Jul 20
Wij trainen nu een half jaar met Joanne. We hebben de hulp van let’s do it ingeschakeld omdat we wilden afvallen en onze conditie slecht was. Tijdens de intake werd echt de tijd voor ons genomen en ook werd er aandachtig gekeken naar onze voeding. We vinden het belangrijk om aan onze gezondheid te werken, zeker nu in deze coronacrisis.Joanne kan zich goed in ons inleven en geeft iedere keer weer een andere training, waarbij we op een plezierige manier uitgedaagd worden. We hebben echt mooie resultaten behaald. Eindelijk meer energie en we zijn echt flink afgevallen zonder daarbij teveel spiermassa te zijn verloren.We verleggen steeds meer onze grenzen tijdens het sporten, doordat Joanne ons zo enthousiast motiveert. Doordat Joanne altijd bij ons voor de deur staat, is sporten en gezonder eten onze nieuwe leefstijl geworden.Dikke aanrader voor ieder die thuis getraind wil worden of lekker buiten. Het is waar, het werkt echt als een stok achter de deur. Het is net dat zetje dat we nodig hadden en nog steeds nodig hebben ;-) Let’s do it, bedankt!
Gertjan G.
Gertjan G.
11:49 29 Jun 20
Sinds een aantal maanden sport ik bij Lets do it. Ik ben zeer tevreden, heb mooie resultaten gehaald en ben zelfs het sporten weer leuk gaan vinden. Ideaal dat de trainer bij mij thuis komt. Ze weet goed wat ze doet en geeft mij iedere keer weer een andere training waardoor ik het sporten leuk blijf vinden. Een aanrader!
SuzannevdGoot van de G.
SuzannevdGoot van de G.
10:23 26 Jun 20
Het klikte gelijk vanaf het begin met onze personal trainer. In overleg met haar kregen we een op ons toegepast trainingsprogramma. Iedere week steeds een ander work-out. Dit houdt het lekker afwisselend.Erg leuk om te merken dat je steeds meer aankan. We voelen ons fitter, energieker en sterker. Bovendien is het ook een stok achter de deur. Je kunt moeilijk onder training met de PT uitkomen als ze voor de deur staat. Kortom, een aanrader.
Richard M.
Richard M.
05:07 08 Jun 20
We volgen nu al enkele maanden personal training bij LET'S DO IT. Hele fijne trainster met de juiste kennis en ervaring om ons verder te helpen met onze sport doelstellingen. Ook de bijkomende voedingstips die we van Charlotte ontvangen helpen ons daarbij. Absolute aanrader!
Kevin R.
Kevin R.
10:55 28 May 20
Sinds een periode werk ik samen met LET’S DO IT Personal Training. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een bedrijf is die met veel enthousiasme en passie te werk gaat. Ze hebben direct contact met hun klanten en staan open voor ideeën en innovaties. Ik kan iedereen aanraden om LET’S DO IT te contacten op het gebied van Personal Training en voedingsadvies!
Leanne D.
Leanne D.
09:30 26 May 20
Namens mijn vriendin: Enorm bedankt voor je positiviteit, afwisselende trainingen en bereikte resultaten!
Robert
Robert
08:30 20 May 20
Kennis gekoppeld aan enorme positiviteit dat is een zeldzame parel! Let's do it maakt waar wat ze aanbieden. Absolute aanrader!
L. D.
L. D.
15:00 18 May 20
Let'd do it kan ik van harte aanbevelen!Wat mij aanspreekt is dat hun trainingen zich richten op de vrouw. Zij bieden professionele en enthousiaste trainers die bij je thuis komen, wat ongelofelijk veel tijd bespaart.Naast de personal trainingen bieden zij ook personal advies rondom jouw dagelijkse levensstijl.Kortom een aanrader voor een ieder die met een persoonlijk steuntje in de rug wil trainen en leven!
Cynthia B.
Cynthia B.
09:18 06 May 20
Ik ben heel tevreden over Let’s do it. Via een vriendin hoorde ik goeie berichten en zo kwam ik bij ze terecht. Ik wilde me graag fitter voelen, mijn conditie opbouwen waarbij ook rekening zou worden gehouden met mijn onderrugklachten. Ik heb een trainingsschema gekregen en voedingsadviezen die goed passen bij mijn leven.Esther is een enthousiaste en professionele trainer. Geen driller, maar iemand die mij op een fijne manier motiveerde en begeleidde.Ik voel me fitter en ben blij met de stok achter de deur. Als ik terugval zal ik zeker weer bij ze aankloppen!
Hedwig van de V.
Hedwig van de V.
14:08 10 Apr 20
Mijn man en ik doen samen duo-training en zijn heel blij met de grondige en professionele aanpak, echt een fijne manier van sporten!
Kim D.
Kim D.
17:01 03 Mar 20
Let’s do it is een fijne organisatie die je meteen op je gemak stelt en een goede intake doet. Hierdoor zoeken ze een goede match qua wensen en personal trainer. Daarnaast ook nog uitleg en voedingsadvies. Totaal pakket dus!
Loes H.
Loes H.
20:41 19 Jan 20
Fijne trainingen, lekker down to earth en altijd tijd om aanvullende tips te geven. Fijn om weer buiten aan de slag te gaan 💪🏼
Amanda F.
Amanda F.
12:17 13 Jan 20
Erg blij met mijn trainingen en alle adviezen op het gebied van voeding en sporten! Ik ben erg snel terug gebeld en nog geen week later had ik mijn eerste training. Ik zal let’s do it zeker aanraden bij familie en vrienden. Dankjewel dames !
Leonie Van G.
Leonie Van G.
20:49 04 Dec 19
Wat goed dat jullie deze training speciaal voor vrouwen,door vrouwelijk trainers hebben ontwikkeld!Dit zal veel vrouwen aanspreken, mij in ieder geval wel!
Wilma W.
Wilma W.
18:43 21 Oct 19
Absoluut een aanrader! Ik heb de persoonlijke begeleiding omtrent de voeding als zeer fijn ervaren. Je krijgt zoveel (of zo weinig) begeleiding/tips en trucs als je zelf prettig vindt. Werkt ook heel goed als je gewoon een stok achter de deur nodig hebt. Ook de personal trainer die ik kreeg toegewezen (Emre) deed het fantastisch. Het was soms natuurlijk zwaar, maar nooit te. En ook nooit saai. Ik heb in een paar maanden tijd geweldige resultaten geboekt!
Amy Van R.
Amy Van R.
13:23 21 Oct 19