Sporten verbetert je weerstand

Sporten verbetert je weerstand

Sporten verbetert je weerstand. Maar niet alleen sporten of meer bewegen heeft een gunstige invloed op je weerstand. Gezond eten, voldoende water drinken, buiten zijn, stoppen met roken, goede hygiëne, weinig stress, een goede nachtrust en voldoende ontspanning of een koude douche heeft ook invloed op je immuniteit. Lees er meer over in onze blog ‘verbeter je weerstand‘. Waarom is sporten goed voor je wanneer je je weerstand wilt verbeteren. Lees verder!

Sporten verbetert je weerstand, omdat...

Regelmatig bewegen en sporten is goed voor je weerstand, omdat sporten zorgt voor;

  • Efficiëntere bloedsomloop en betere afvoer van je afvalstoffen.
  • Bevordering van je zuurstofopname.
  • Betere ventilatie van je longen.
  • Verhoging van je uithoudingsvermogen.
  • Bevochtiging van de binnenkomende lucht door het neusslijmvlies.
  • Aanmaak van hormonen die een gunstige werking hebben op je weerstand.
  • Versterking van je hartspier.

Beweeg dagelijks 30 minuten

Beweeg jezelf fit door iedere dag 30 minuten te gaan bewegen. Je hoeft nu niet meteen zwaar te gaan trainen (te intensief trainen werkt juist averechts op je weerstand), maar begin bijvoorbeeld met het maken van een wandeling buiten of ga lekker een eind fietsen. Het kan als een stok achter de deur werken om een vast moment in de week te prikken. Kijk even naar de haalbaarheid in deze situatie. Sporten verbetert niet alleen je weerstand, maar je maakt ook je hoofd er makkelijker door leeg en je voelt je erna ook een stuk fitter en positiever. LET’S DO IT!

Thuis of buiten sporten

Wil je thuis gaan trainen of lekker buiten? Zorg dan voor een goede warming-up en cooling-down en zorg er dus voor dat je niet teveel van je lichaam vraagt. Heb je behoefte aan een trainingsschema? LET’S DO IT post vanaf nu iedere week een nieuw trainingsschema voor je, zodat je thuis of buiten kunt blijven werken aan een gezond en fit lichaam. Behoefte aan meer begeleiding? Neem dan contact met ons op. Wij verzorgen Personal training aan huis of buiten. In overleg met het RIVM mag de één op één training namelijk nog steeds doorgaan. Wij hebben ons programma hierop aangepast en treffen extra maatregelen rondom de hygiëne.

S TA Y  H E A L T H Y  &  F I T ! 

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email