Tips om in beweging te komen in de herfst

Trainen in de herfst, 3 redenen en 3 tips

Lees hier 3 redenen en 3 tips

om te gaan trainen in de herfst!

 

Het is een feit, de herfst is volop begonnen! Zo regent het veel en vaak, het is kouder buiten en we hebben weer de warme truien en jassen aan. Zelf vind ik de herfst een mooie periode. Het bos krijgt super mooie kleuren, de zonsopgang is machtig mooi en thuis maken we het knus met allerlei kaarsen en een knapperend haardje. De zin om te gaan sporten wordt wel iets minder. Herken je dat? Dat je s’ ochtends liever nog even wat langer in je bed blijft liggen en s’ avonds de bank extra lekker lijkt te zitten? Toch is het juíst goed om in beweging te komen tijdens de herfst. Hoe en waarom? Lees het in onze blog –>

3 Tips wanneer je wilt gaan trainen in de herfst

 

Tip 1 : Routine

Of je nu met een Personal trainer sport of alleen, het is belangrijk om een routine aan te brengen in je training. Zo helpt het om een vaste dag en tijdstip te prikken dat je gaat trainen. Op die manier geeft het je overzicht en rust, het trainen wordt sneller vanzelfsprekend en het zal je dus uiteindelijk minder moeite kosten. Vind je alleen trainen niet fijn? Pak het sporten dan op met een sportmaatje. Hij of zij kan net even jouw stok achter de deur zijn. Wat hierbij wel handig is, is dat je sportmaatje jou motiveert. Anders werkt het averechts.

Tip 2 : Niet denken, maar doen! 

Vaak kunnen we excuses bedenken om niet te gaan sporten, zeker nu het buiten zo koud geworden is. Maar bedenk nu juist redenen waarom je WEL wilt gaan trainen. Houd hierbij jouw doel voor ogen! Leg dan ook de focus op de mogelijkheden i.p.v. op beperkingen. Dus ook al is het binnen warmer dan buiten, gewoon gaan met die banaan! Want wees eerlijk, je hebt toch nooit spijt gehad van die keren dat je ging sporten?

Tip 3 : Denk aan je ‘Summer body’ als je gaat trainen in de herfst

Je summer-body creëer je in de winter! Vaak hoor je mensen na de December feestdagen zeggen ‘Ik moet echt weer gaan sporten, ik heb zoveel gegeten met de feestdagen?!’ Maar waarom pas dan beginnen i.p.v. nu?! Het scheelt je een hoop extra werk in het voorjaar! Zorg ervoor dat je met kerst er zelfverzekerd en sterk bij zit en dat je in die positieve flow zit van sporten en gezond eten. Op die manier kun je veel beter selectief kiezen, want je hebt er immers hard voor gewerkt!

3 Redenen om buiten te gaan trainen in de herfst…

 

Reden 1 : Aangename temperatuur om te gaan sporten in de herfst

Tijdens de herfst is het niet te warm zoals in de zomer, en er ligt nog geen sneeuw zoals in de winter. Ideaal dus om te gaan trainen in de herfst!

Reden 2 : Meer zuurstof in de lucht in de herfst

Wist je dat er na een regenbui meer zuurstof in de lucht zit? Door de hogere hoeveelheid aan zuurstof kun je beter presteren. Zo haal je hoogstwaarschijnlijk veel meer uit je training in de herfst dan dat je op een benauwde zomerse dag zou trainen. Dus vind je hardlopen leuk? Ga lekker naar het bos. Combineer je run met krachtoefeningen, zoals opdrukken en dippen op een bankje. Dit kun je makkelijk combineren met een workout van je buikspieroefeningen. Zie je ergens een trap? Mooi, voer jumping squats uit, daag jezelf uit!

Vind je het lastig om oefeningen te bedenken? Onze Personal trainers maken een trainingsschema op maat, afgestemd op jouw wensen en mogelijkheden. Je traint in je eigen tempo en iedere les is anders omdat je steeds weer andere oefeningen uitvoert. Je hoeft dus niet meer na te denken over welke spieren je die dag moet trainen en hoe je de training in moet vullen. Ook let je Personal trainer erop dat je de oefeningen juist uitoefent, om blessures te voorkomen. Tevens zorgt zij voor een goede warming-up en cooling-down. Ze motiveert, begeleidt en coacht je zodat je het beste uit jezelf zult halen.

Reden 3 : Voorkom een herfst dipje

Veel mensen hebben last van een dip in de herfst. De dagen zijn korter en donkerder. De kans op een herfstdip wordt groter als je veel binnen blijft en amper beweegt. Wanneer je buiten sport, vang je net iets meer zonnestralen op die zorgen voor meer aanmaak van vitamine D. Tel daarbij de endorfine op die je aanmaakt tijdens je training en je kunt er weer een stuk beter tegenaan!

Heb jij weinig tijd en lijkt het je wel wat om getraind te worden door een van onze vrouwelijke Personal trainers? Wij zijn actief in de provincies Gelderland, Utrecht, Noord-Holland, Zuid-Holland, Brabant, Limburg en Noord-België. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Personal training aan huis voor vrouwen, door vrouwen of voor het maken van een afspraak voor de GRATIS intake. Samen bespreken we jouw wensen en verwachtingen en kijken we hoe wij jou hierin kunnen helpen. Wij zijn jouw stok achter de deur! CONTACT 

Psst…

Wist je dat LET’S DO IT Personal training het zusje is van YourHealth Personal training (sinds 2007)?
LET’S DO IT specialiseert zich in vrouwelijke Personal trainers door bijna heel Nederland. YourHealth Personal training heeft mannelijke en vrouwelijke trainers in dienst. Dus ben je een man of wil je graag met een mannelijke trainer aan de slag? Onze enthousiaste collega’s van YourHealth staan voor je klaar!

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email